|
Acum sa examinam efectele Francmasoneriei, caci "la lucru vezi ce poate lucratorul".
Cel dintai si cel mai important dintre aceste efecte a fost Revolutia franceza, - ale carei dramatice evenimente sunt enigmatice pentru cine nu cunoaste misterioasa origine.
Am spus, in alt loc[1], in ce a constat aceasta Revolutie, care poate fi considerata ca o dezlantuire inspaimantatoare si ca o ciocnire si mai amara a patimilor de proprietate si de dominatie.
Aici ne vom multumi sa punem mai intai in evidenta rolul ce l-a avut Francmasoneria ca initiatoarea si conducatoarea acestui dezastru colosal, - si sa aratam, in urma, scopul de capetenie al acestui cataclism social, care a fost dublu, adica:
1°. naturalizarea jidovilor;
2°. persecutia crestinismului.
ROLUL FRANCMASONERIEI CA INITIATOARE
SI CA DIRECTOARE A REVOLUTIEI FRANCEZE
In 1776, ovreiul Adam Weishaupt a creat in Bavaria, - adica afara din Franta, - o secta de francmasoni, numiti Iluminati, care-si propuneau, intre alte scopuri, sa distruga Catolicismul[2] adica Crestinismul.
In 1782, el convoca, la Wilhelmsbad, un mare Congres al Francmasoneriei universale si acolo, Lojile franceze, germane, engleze, italiene etc., se contopira impreuna.
In sfarsit, in 1785, acest jidov aduna pe toti francmasonii intr-un Convent, tinut la Frankfurt, si aici se hotarara planurile Revolutiei franceze, care trebuia sa izbucneasca patru ani mai tarziu[3].
"Tot in aceasta reunire fura decise omorul regelui Ludovic al XVI-lea"[4] si al reginei Maria-Antoaneta.
"In Franta, dupa propriile sale anuare[5], Francmasoneria ar data din 1725, - adica ar fi precedat cu 64 de ani Revolutia, - si cei dintai mari-maestri ar fi fost doi englezi: lordul Derwentwater si lordul Harnouester.
Apoi, ea fu prezidata de un mare senior francez, ducele d'Antin, - pe urma de un print de sange, Ludovic de Bourbon, comte de Clermont, - in sfarsit, de la 1771 la 1793, de ducele de Chartres, care deveni mai tarziu ducele d'Orleans"[6].
Ducele Philippe d'Orleans a fost deci Serenisimul Mare-Maestru al Masoneriei franceze, inainte si in timpul Revolutiei.
El avea legaturi intime cu ovreii si stia ca ei dirijeaza Francmasoneria[7].
El plati primele cheltuieli ale revoltei; - si tot el, sub numele de Philippe-Egalité, sperand sa poata escalada tronul, vota moartea varului sau Louis XVI; - in sfarsit, devenit inutil sectei, se urca, la randul sau, pe esafod.
Alaturi de acest mizerabil ambitios, cei mai mari seniori din Franta[8], - ducele de la Rochefoucauld, printul de Broglie, ducele de Biron, contele d'Aumont, de Choiseul, de Noailles, de Praslin, de Castellane etc., ca si o buna parte din inaltul cler, se inregimentara in Loji si impinsera din toate puterile la rotile Revolutiei, - sarmani naivi care, mai toti, au platit cu capul, neghiobia lor.
Inspiratorii oculti ai Masoneriei, printr-o spirituala ironie, botezasera o Loja din Versailles, exclusiv recrutata din aristocratie, cu numele Saint-Jean de la Candeur. Trebuia, - zice Drumont, - o doza enorma de candoare, acestor mari seniori, pentru ca sa conspire contra lor insisi[9].
Dar, in aceleasi Loji se intalnesc, de asemenea, toti oamenii care au luat o parte activa la Revolutie.
"Astfel, in "Loja Noua surori" frecventeaza Condo-rcet, Mirabeau, Brissot, Bailly, Camille Desmoulins, Fourcroy, Danton, in alte Loji gasim pe Lafayette, pe Fauchet, Sieyes Chabot, Peuon, Barnave, pe Marat[10], pe Saint-Just, pe Robespieire"[11].
De altfel, mai multi istorici, ca "Barruel, Eckert, Deschamps, Claudio Janet au probat ca francmasonii populau adunarile de la 1789 la 1799"[12].
Ceva mai mult
"La inceput, Lojile nu-si asociau decat numai oameni de un oarecare rang, adica nobili, ecleziastici, scriitori, negustori, uneori ajungeau chiar pana la mici burghezi, - dar nu descindeau mai jos.
Deodata, in 1787, isi afiliara hamali, plutasi, haimanale de tot soiul hoti de strada sau briganzi de drumul mare, asasini si raufacatori de meserie. De asemenea primira, in masa, o multime de soldati[13].
Sar putea obiecta ca Lojile francmasone au fost inchise inca de la inceputul Revolutiei[14].
Lucrul acesta e adevarat.
Dar, ele au fost inlocuite prin Cluburi[15], pe care Jacobinii, - adica francmasonii, le-au deschis atunci in toata Franta.
Inainte de Revolutie, "in Franta numai, tabloul corespondentei Marelui-Maestru al masoneriei, ducele Philippe d'Orleans, nu ne arata mai putin de 282 orase, avand fiecare Loji regulate.
In Paris, se numarau 81, 16 in Lyon, 7 in Bordeaux, 5 in Nantes, 6 in Marseille 10 in Montpellier, 10 in Toulouse"[16].
Or, - zice Talmeyr, - Clubul Jacobinilor, cu clubul sau central din Paris si cu cluburile corespunzatoare din provincie, constituie Francmasoneria ea insasi cu cele 282 orase ale sale, federate in loji"[17].
De altfel, "clubul Jacobinilor reproduce in mod riguros Francmasoneria, in ceea ce priveste statutele, regulamentele, obiceiurile, precum si anumite particularitati de vocabular. Acelasi mod de admisie, aceeasi organizare interioara, aceleasi ramificatii exterioare, aceleasi angajamente impuse si luate, acelasi sistem mecanic de transmisie de ordine si de lozinci"[18].
Iata ce zice despre aceste cluburi, Taine, istoricul Revolutiei, - care totusi vorbeste relativ putin de ele, impunandu-si sa nu numeasca Francmasoneria.
"In primele sase luni din 1790, orice oras mare isi are clubul sau Dar, mai ales, dupa sarbatoarea Federatiei, aceste societati se inmultesc". In timpul acestei sarbatori, sectarii capitalei sau ai marilor cetati "au primit si indoctrinat pe semenii lor", sositi din orasele mici si din targuri. Acestia au luat cu ei "instructii si directii; li s-a spus la ce serveste un club, cum il formezi si, din toate partile, societati asemenea se stabilesc pe acelasi plan, cu acelasi scop, sub acelasi nume"[19].
"Dupa caderea tronului sunt aproape atatea cluburi, cate comune, - adica 26.000[20]
Aceste cluburi au o organizare puternica. Ele au la Paris un centru de reunire si un stat major "in clubul Amis de la Constitution"[21], caruia provincia ii imprumuta statutele, regulamentul, spiritul si care devine societatea mama, toate celelalte fiind fiicele ei adoptive"[22].
Cu modul acesta, s-a format "o vasta asociatie, ale carei lastare multiplicate au invadat tot teritoriul si care acopera, pe cel mai putin insemnat dintre aderentii ei, cu atotputernica sa protectie. In schimb, fiecare club afiliat se supune lozincii ce-i este expediata din Paris"[23].
Si asociatia "isi intinde ramurile in tot regatul si chiar in strainatate"[24].
Dar "totul se petrece sub secretul cel mai inviolabil"[25].
Este "o opera de tenebre. Sefii ei insisi o numesc Sabat"[26].
Aceste cluburi "inroleaza banditi in serviciul lor. Se raspandeste zvonul ca in cutare zi va fi o mare rascoala, cu asasinate si jaf important, - precedata de o distributie de bani, de catre sefi subalterni, pentru oameni-siguri[27], - si, dupa aceste anunturi, briganzii se aduna din treizeci sau patruzeci leghe imprejur"[28].
Sunt platiti "12 franci pe zi Cat pentru bani, ii iau de la ducele d'Orieans - si-i iau din belsug, caci la moartea acestuia, din 114 milioane avere, s-au gasit 74 milioane datorii"[29].
Daca Taine evita chiar sa pronunte numele de Francmasonerie, - doi scriitori, Cochin si Charpentier, studiind de curand campania electorala din 1789, in provincia Bourgogne (dupa actele arhivelor municipale si nationale), - au gasit urme neindoioase ale actiunii Francmasoneriei si au descoperit chiar, in documentele ce au avut in maini, intrebuintarea jargonului masonic, astazi bine cunoscut[30]. Si dansii conchid:
"Nu exista nici o singura miscare, zisa populara, de la 1787, la 1795, care sa fi fost in realitate populara. Toate au fost hotarate, organizate, determinate in amanunte de catre sefii unei societati secrete, Francmasoneria, - care au lucrat in acelasi timp si in acelasi mod, facand sa se execute peste tot aceeasi lozinca"[31].
Louis Blanc, - francmason si chiar revolutionar - semnaleaza si dansul partea luata de masonerie, la Revolutie.
"In ajunul Revolutiei, Francmasoneria luase o dezvoltare imensa. Raspandita in toata Europa ea agita pe ascuns Franta si prezenta imaginea unei asociatii fundata pe principii contrarii celor societatii civile
Cum cele trei grade (ucenic, sot, maestru) ale masoneriei ordinare cuprindeau un mare numar de oameni, opusi, prin stare si prin opinii, la orice proiect de sub-versie sociala, novatorii multiplicara gradele scarii mistice ce trebuia suita; ei creara sub-loji, rezervate sufletelor ardente sanctuare tenebroase ale caror porti nu se deschideau adeptului, decat dupa o serie de incercari, calculate astfel ca sa se poata constata progresul educatiei sale revolutionare.
Francmasoneria atrase pe ducele d'Orieans, viitorul amic al lui Danton, - pe acest Philippe-Egalité, atat de celebru in fastele Revolutiei, - careia ii deveni mai tarziu suspect si care-l ucise
Acesta primi Marea-maestrie, indata ce-i fu oferita si, in anul urmator (1772), Masoneria din Franta, se stranse sub o directie centrala si regulata, constitui Ordinul pe baze cu totul democratice si lua numele de Mare-Orient. Aici fu punctul central al corespondentei generale a Lojilor; aici se reunira deputatii oraselor imbratisate de miscarea oculta; de aici pornira instructii, pe care un cifraj special sau un limbaj enigmatic le ascundeau privirilor dusmane, astfel ca nimeni sa nu le patrunda sensul.
Din acel moment, Masoneria isi deschise portile inaintea oamenilor pe care ii vom regasi in mijlocul invalmaselii revolutionare"[32].
Dar nu este inca totul.
"In tot timpul rascoalei, - zice Barruel, - fie la Hotel-de-Ville, fie la Carmes (unde a avut loc un masacru de preoti crestini), adevaratul mijloc de a fraterniza cu briganzii, erau semnele masonice. In chiar momentul macelului, gazii dadeau mana, ca francmasonii, acelora dintre simplii spectatori care ii apropiau[33].
In plus, - mai toti termenii intrebuintati in timpul Revolutiei ca: "Adunarea nationala", "Conventie" (de la Convent), "a declara pe cineva suspect", "a declara patria in pericol"[34], etc, pana si faimoasa deviza republicana "Libertate, Egalitate, Fraternitate"[35], sunt niste expresii pur masonice.
[1] Paulescu, Instincte sociale, etc. 1910, p. 159 (Sfetea, edit).
[2] Drumont, Leit. I. p. 265. Asociatia ocultá a Iluminatilor fu dizolvata, in 1786, inainte de Revolutia franceza, de catre guvernul bavarez care confisca multe documente infame si le depuse in Arhivele Statului, unde se gasesc si astazi. (Barruel, Memoires pour servir a l'histoire du Jacobinisme, Hambourg, 1803).
[3] Drumont, I.. cit, 1, p. 276.
[4] Vezi scrisoarea cardinalului Mathieu, Arhiepiscop de Besancon, 7 aprilie 1875, citata de Drumont in la France Juive, I, p. 276.
[5] Annuaire du Grand-Orient de France, pour l'annee maçonnique, commencant le l-er mars. 1899.
[6] M. Talmeyr, la Franc-imçonnerie et la Révolution francaise. 1904. p. 7 (Perrin edit.)
Motioie a descris ceremonia la care a trebuit sa se supuna Ducele Philippe d'Orleans, pentru ca sa fie primit cavaler Kados.
"Louis-Philippe-Joseph fu introdus, de cinci francmasoni, numiti Frati, intr-o sala intunecoasa.
In fundul acestei sali era reprezentata o pestera care continea niste oseminte, luminate de o candela de mormant. Intr-un colt al salii era pus un manechin, invesmantat cu toate podoabele regalitatii
Ducele d'Orleans fu inarmat cu un pumnal si i se ordona sa-l infiga in papusa incoronata, - ceea ce dansul executa
I se mai dadu porunca sa taie capul acestei figuri, sa-l tina ridicat cu mana dreapta si sa pastreze pumnalul in mana stanga; - ceea ce dansul si facu. Atunci i se spuse ca osemintele ce vedea in pestera, erau ale lui Jacques de Molay, Mare-Maestru al Ordinului Templierilor si ca omul, al carui cap insangerat il tinea in mana dreapta, era Philippe le Bel, regele Frantei", - adica stramosul sau. (Montioie, Histoire de la conjuration du duc dOrleans, vezi Drumont, I. cit. I. p. 279).
[7] Drumont, I. cit p. 281
[8] M.Talmeyr, I. cit. p. 63
[9] Drumont, I. cit. I. p. 276-277.
[10] Marat este ovrei. Adevaratul sau nume este Mara. Familia sa a fost gonita din Spania; ea s-a refugiat in Sardinia, apoi in Elvetia si, neputand sa se marturiseasca pe fata jidoveasca, s-a facut protestanta.
Cu lepra care-l roade, cu murdaria in care traieste, cu ura neimpacata ce o arata societatii crestine, el este in adevar un Maran (ovrei spaniol), care raspunde rugurilor din Spania, prin guillotina din Franta (Drumont, I. cit, I, p. 298).
[11] M. Talmeyr, I. cit, p. 35-36; vezi si Copin-Albancelli, I. cit, I, p. 316.
[12] Copin-Albancelli, I. cit, I, p. 315.
[13] M. Talmeyr, I. cit, p. 38
[14] Copin-Albancelli, I. cit., I, p. 311.
[15] Idem, I. cit, I, p. 313. De altfel, inchiderea Lojilor nu incomodeaza catusi de putin pe un autor francmason, F. Schaffer, care publica in Bulletin maçonnique de la Loge Symbolique Ecossaise, un studiu unde arata ca principalele Loji din Paris, disparand in timpul Revolutiei, se transformara in cluburi. Astfel, de exemplu, Clubul "Amis de la Verite", deschis la 15 oct. 1790, la Palais Royal, nu era decat o veche Loja (Copin-Albancelli, I. cit, LI, p. 334).
[16] Barruel, Mémoires pour servir a l'histoire du Jacobinisme, T. V. c. XI, Hambourg, 1803; citat de M. Talmeyr in La Franc-maçonnerie et la Révolution française, p. 34.
[17] M. Talmeyr, I. cit., p. 39.
[18] Idem, I. cit, p. 40.
[19] Taine, Les Origines de la France contemporaine, III, p. 45.
[20] Ibidem, I. cit, p. 46.
[21] Idem, p. 55.
[22] Idem, p. 56
[23] Idem, p. 57.
[24] Articol al lui Malet-Dupan. - citat de Taine, I. cit. III. p. 121.
[25] Taine, I. cit, III, p. 55.
[26] Idem, p. 58.
[27] Agitatorii au ca lozinca: Esti sigur? si ca raspuns: un om sigur" (Taine, I. cit, III, p.60).
[28] Taine, I. cit, in, p. 59.
[29] Idem, p. 60.
[30] Augusfin Cochin et Cb, Charpentier. La campagne electorale de 1789, en Bourgogne. Action française, Novembre, 1904; vezi Copin-Albancelli. I. cit, I. p. 317.
[31] Idem, I. cit; v. Copin-Albancelli, I. cit, I, p. 320.
[32] Louis Blanc, Histoire de Ia Revolution française; vezi Copin-Albancelli, I. cit., I, p. 306-311.
[33] Barruel, Mémoires etc, T. V, c. XII; vezi M. Talmeyr, I. cit, p. 53.
[34] M, Talmeyr, I. cit, p. 8 si 9.
[35] Francmasoneria are drept deviza: Libertate, Egalitate, Fraternitate", in Cotistitution du Grand-Orient de France; vezi Bidegain, I. cit. p. 11.